دسته‌بندی نشده

سولفورزدایی از سوخت

سولفورزدایی از سوخت

 

سازمان بین المللی دریانوردی مقررات جدیدی را به اجرا گذاشته است که براساس آن کشتی‌های دریایی در سراسر جهان ملزم به استفاده از سوخت های دریایی با محتوای گوگرد 0.5٪ در لیتر از ژانویه 2020 هستند. این مقررات جدید تغییرات عمیقی را در پردازش سوخت های دریایی می طلبد. به منظور تحقق قوانین جدید برای سوخت های کم گوگرد، به یک فرآیند گوگرد زدایی کارآمد نیاز است. گوگردزدایی اکسیداتیو با کمک اولتراسونیک/التراسونیک سوخت های هیدروکربنی مایع مانند بنزین، نفتا، دیزل، سوخت دریایی و غیره یک روش بسیار کارآمد و قابل دوام برای حذف گوگرد از جریان های حجم زیادی از سوخت های سنگین است که شرکت فراصوت تجهیز ایرانیان محصولات متنوعی به شرکت‌ها و افراد متخصص فعال در این حوزه تحویل داده است.

گوگرد زدایی اکسیداتیو یک جایگزین سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه برای هیدروسولفورزدایی است زیرا ترکیبات گوگرد اکسید شده را می توان به طور قابل توجهی راحت تر از روغن های سوخت سنگین جدا کرد. پس از مرحله رسوب زدایی اکسیداتیو، ترکیبات گوگرد استخراج شده را می توان با روش های فیزیکی یا تجزیه حرارتی حذف نمود.

قابلیت عملکرد شبانه‌روزی تحت بار کامل و کار سنگین از ویژگی‌های اصلی دستگاه های اولتراسونیک ساخت شرکت فراصوت تجهیز ایرانیان است. سیستم‌های اولتراسونیک با رده‌های قدرت مختلف و لوازم جانبی مختلف مانند هورن/سونوترودها و هندسه‌های راکتور جریان، امکان سازگاری مناسب‌ترین سیستم اولتراسونیک را با سوخت، ظرفیت پردازش و محیط فرآیند پردازی سوخت فراهم می‌کنند.

هر ماژول فراصوتی ساخت شرکت فراصوت تجهیز ایرانیان متناسب با نیاز خریدار، به طور متوسط قابلیت پردازش 150-20 لیتر سوخت در ساعت را دارا می باشد.

تحقق ایده فناوری فراصوت در سه مرحله انجام می شود. مرحله آزمون های آزمایشگاهی، مرحله اجرای پایلوت و در نهایت مرحله تولید صنعتی. هر سه مرحله از ایده های کاربرد فناوری فراصوت در شرکت فراصوت تجهیز ایرانیان قابل پیگیری و اجرا می باشد. با توجه به طراحی ماژولار هموژنایزرهای فراصوتی امکان استفاده از آن ها به صورت سلول هایی که تعداد زیادی ماژول التراسونیک در آن ها استفاده شده است فراهم می باشد.